vrijdag 28 juni 2013

Woorden? niet eens nodig.

Er is een hele tijd gewerkt aan de Heusdenbaan. Wat daar aan de hand was wist ik niet, zo een nieuwsgierige aard heb ik nu ook niet, dus ff gaan piepen deed ik niet. 
Vandaag moest ik daar ff ruilen van kant van de waterweg en dan merk ik dat de fietspaden en bushaltes zijn aangepakt.
Ook oversteekplaatsen voor fietsers zijn voorzien om veiliger van en naar het jaagpad te fietsen. Alleen.. wat doen die beugels daar nu nog???
Wellicht zit het probleem bij de wegbeheerder. De weg kan van de gemeente, provincie of gewest zijn. En de beugels die staan misschien op het jaagpad en zijn van waterwegen en zeekanaal. 


5 opmerkingen:

  1. Levens link. Er worden steeds meer hekken en palen op het fietspad gebruikt, die grijs gegalvaniseerd zijn. Bij regen en mist slecht te zien. Zeker als je er een aantal achter elkaar krijgt. Onbekende fietsers verwachte dit soort obstakels niet. Zeker Rijkswaterstaat (als wegbeheerder) zet veel van dit soort hekken neer. Erg ondeskundig Grrrrrr. Groet Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. idd bijna een keer in het donker op zon hek geklapt. Uit onderzoek komt naar voren dat hekken en paaltjes waarschijnlijk een belangrijkere oorzaak zijn van ernstig fietserletsel dan auto's tegenwoordig. Wordt vaak niet gerapporteerd, omdat verzekering/politie er niet bij betrokken raakt. Slachtoffer gaat rechtstreeks naar ziekenhuis of doodskist.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad levensgevaarlijk, echter snap ik degene die ze er neer heeft laten zetten wel, het zorgt er wel voor dat je niet met een hoge snelheid de weg op kan schieten, en daar een groot deel van die weg voor nodig hebt. Er zal maar net een bus aankomen. De bedenker mag idd wel wat aan de zichtbaarheid doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op de onderste foto zie je de praktijk: iedereen rijdt simpelweg naast de hindernis.
    Telkens weer maak ik me de bedenking: houdt zo'n wegbeheerder nooit rekening met bijvoorbeeld jonge ouders met een kinderkar achter de fiets, met tandems, trikes, ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In mijn "betoog" ben ik blijkbaar vergeten het olifantenspoor te vermelden en toen ik de foto's van de opnames maakte zag ik ook dat ik mijn fiets de verkeerde kant had geparkeerd zodat het olifantenspoor gedeeltelijk "verstopt" zat.
      Maar deze "hindernis" kan ik dus niet nemen met de Grasshopper, dan ga ik geheid tegen de vlakte, dat is dus afstappen en te voet verder. Met de trike kan ik het olifantenspoor volgen, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling.

      Maar ik bedenk ook steeds, wat met fietskarren, tandems, bakfietsen, velomobielen, ... heeft de wegbeheerder nog nooit van een dezer zaken gehoord?

      Verwijderen