vrijdag 21 juni 2013

3 weken droog forensen... niet gelukt.

3 keer dit jaar heb ik 2 weken oprij droog kunnen forensen. Ik had nu gehoopt dat ik deze week aan 3 weken droog forensen op rij kon komen, maar gisteravond (22,30) reed ik zo een onweer in en kwam ik kletsnat thuis. En vandaag zal het ook maar weinig waarschijnlijk zijn, want het regent hier al de hele ochtend en het ziet er niet naar uit dat het snel over zal zijn.
Opzich viel het gisteren wel mee, enkel het zicht (natte bril) viel soms dik tegen, maar de regen voelde niet koud aan (bij 17 graden), op mijn benen (in korte broek gestoken) voelde ik het zelfs niet eens. Mijn t-shirt moest ik niet uitwringen, die droop zo al bij thuiskomst, en dit door hooguit 4 km in de regen te liggen.

Wel erg dat op dat moment het jaagpad afgesloten was door een trekker met tankwagen en ik zonder enig zicht moest proberen te passeren (zelfs tevoet lukte het nog niet). Uiteindelijk bleek er toch een bestuurder in de trekker te zitten en toen ik ff opzij ging in een poging zicht te krijgen op de zaak, bleek het gevaarte zich plots te verplaatsen, zodat ik toch langs kon. (Daar zijn werken aan de gang om de weg naast het jaagpad te vernieuwen. Normaal is het jaagpad steeds normaal toegankelijk alleen nu niet en ik was, toeval of niet, niet de enige fietser in dat onweer).


Als toemaatje heb ik de frames uit de cameraopnames gehaald van een van de ergste bliksemschichten die ik heb gezien gisteravond. Prachtig om zien, nog meer in het echt, maar dat is zo vlug voorbij. Dit is nog maar eens een reden om toch maar steeds de camera bij te hebben.




















2 opmerkingen:

  1. die eerste foto is wel erg artistiek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig dat je op Wilco's blog over mijn aankoop van een Grasshopper fx hebt gereageerd. Wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen. Ik heb immers een vlaamse schoonzus, dus wie weet rijd ik nog wel eens een keer in Vlaanderen rond.

    Erwin

    BeantwoordenVerwijderen