zaterdag 29 september 2012

Waarom geen Abrams, Leopard of Leclerc eisen?

Deze week was ik ff aan het lezen in een streekkrant.
Op het eind stonden de zoekertjes, iets wat ik normaal oversla, maar deze keer (bij gebrek aan iets beters te doen) bleef er toch ff in neuzen.
Nu vielen 3 zoekertjes mij op. Het waren 3 zoekertjes, waar gezocht werd naar een kinderoppas, die de kindjes ook naar/van de school en/of crèshe brengen/afhalen.
Nu opzich is daar niets raars aan, als beide ouders gaan werken waarbij de uren slecht samenvallen kan ik dat best begrijpen.
Maar wat me zeer verbaasde dat er telkens bijstond dat een wagen/auto VERPLICHT was.
Nu begrijp ik iets niet, zijn die scholen/crèshes dan 20 km ver gelegen? Of is het gewoon dat ze niet willen dat hun kinderen worden blootgesteld aan gevaren. Waarbij ze dan zelf door het aanschuiven aan de school/crèshe andere kinderen die "onfortuinlijker"zijn en dus met een fiets/tevoet worden afgezet/opgehaald nog meer in gevaar brengen.
Dus een sportief (of minder fortuinlijk) persoon, die de kindjes met een kinderkar, tandemtransporter of  bakfiets wil vervoeren die vallen gewoon uit de boot.

Ik heb die mensen niet gecontacteerd, dus ik kan het niet weten.
Zelf heb ik geen kinderen, dus weet ik ook niet hoever die scholen/creshes afgelegen zijn.

Het is dus maar een gedacht, en mijn gedachten zijn vrij...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten