zaterdag 22 september 2012

De laatste krachtmeting van deze zomer?

Vorige zondag (16 september) was er een doortrapperstocht gepland in Ieper.
Deze was al eerder gepland in juni maar door een ongeluk van de organisator werd alles uitgesteld.
En deze keer was uitstel geen afstel, maar werd juni gewoon september.

Ipv naar "Gent fietst!" te gaan die dag had ik reeds eerder gekozen om naar Ieper te liggen.

Ieper ligt niet zo bij de deur, dus er waren een aantal mogelijkheden hoe ik me naar Ieper zou verplaatsen.
1- ik kon mijn kat sturen.
2- de fiets in de autokoffer
3- de fiets op de trein
4- de fiets ondermij, op tijd vertrekken en trappen die handel.

Keuze 1 ligt niet in mijn aard,
keuze 2 is snel van de baan wegens geen auto,
keuze 3: ik zie me die trike niet op en af de trein sleuren.
Dus het werd keuze 4.
Maar dan moet ik wel optijd vertrekken,
dus werd besloten om een nachtje in de buurt van Ieper te slapen.
Zaterdagmorgen vertrokken voor 120 km om in Menen aansluiting te krijgen (en begeleiding) van een medeligger richting Loker. Daar sliep ik in de B&B D'hellekapelle.
De dag erop in de morgen naar Ieper (een goeie 11 km) om samen met de tocht rond Ieper (55km) s'avonds terug in Gent aan te komen met 180 km in de benen.
De totale afstand was 302 km met een gemiddelde va 21.2 km/u of zo een slordige 14 uur fietsen in 2 dagen.

Dat is eens wat anders dan autobestuurders die hun auto nemen voor verplaatsingen van minder dan 500 m.

Ik had mijn fototoestel en de sportcamera's bij.
Van de camerabeelden is een filmpje gemonteerd.


De foto's zie je hier.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten