zaterdag 1 september 2012

Een vlag? niet altijd aan te raden!

Ik heb altijd een vlag op de liggers staan.
Niet zozeer om overdag zichtbaarder te zijn, maar vooral snachts.
Met 2 knipperlichtjes erop wordt het leven een stuk meer helder en val je snachts meer dan behoorlijk op.






Maar een vlag heeft ook zijn nadelen.
Ik heb al een tijdje gemerkt dat nogal (de overgrote meerderheid) wat paarden niet zo heel leuk reageren op mij en mijn ligfiets.
Ook als er in groep wordt gereden en ik ergens in het midden lig.
De paarden laten de eerste rustig passeren om dan plots met mij in de nabijheid te willen weglopen, stijgeren, standepede een bocht van 180 graden maken...

Nu stond ik overlaatst op een jaagpad bij enkele losgebroken runderen samen met andere fietsers (we hadden de politie erbij gehaald). Blijken die mensen paardenhouders te zijn.
Spontaan beginnen we over ligfietsen en paarden, dat het niet steeds een goede combinatie is.
Waarbij ik ook laat weten dat paarden soms specifiek naar mij toe schrikreacties hebben terwijl ze andere liggers ongemoeid laten.
Daarbij wijst de vrouw direct naar mijn vlag: "Dat bewegend stokje en vlag zou wel eens de oorzaak kunnen zijn van de schrikreacties van de paarden".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten