donderdag 24 mei 2012

autobestuurders=ezels

Voor de pijlen worden afgeschoten, de kannonen gericht en een atoombom op me wordt gedropt, ik heb het over de eigenschap koppigheid die aan de ezel wordt toegeschreven en niet de eigenschap dom (waar ik niet in geloof).

De laatste maanden wordt er veel geschreven en gezegd over de toekomst (vooral in de stad) van de auto in de verplaatsing van personen. In die discussies zijn veel autogebruikers die niet willen inzien dat het tijdperk "auto" voorbij is, waar je de auto voor alles gebruikt. Er zijn nog steeds mensen die denken dat er maar 1 vervoersmiddel is: de auto, en daarnaast zijn er die denken dat er naast de auto toch nog een tweede is: het vliegtuig waarmee je op vakantie gaat naar de ander kant van de wereld. Alle andere vervoersmogelijkheden zijn voor hen middeleeuwse en voorbijgestreefde middelen.

Na alle discussies die ik gevolgd heb denk ik dat het wel eens heel snel zou kunnen veranderen. De auto gaat daar nooit in verdwijnen, maar wel ingepast in het geheel van transportmogelijkheden.
Ik las overlaatst dat in Gent stemmen opgaan om de gehele binnenstad (alles wat binnen de binnenring (R40) valt) zone 30 te maken, en ook in andere steden hoor je dat bij wegenwerken de auto minder plaats krijgt en dat er meer en meer aandacht naar fiets, benenwagen en openbaar vervoer gaat.

Ofwel zorg je dat je voorbereid bent, of je gaat kwaadschiks moeten volgen.

ik ben niet dom, hooguit zeer koppig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten