donderdag 21 maart 2013

Ik zag deze morgen uitzonderlijk transport ... met toeters en bellen...

...en het bleek mijn collega op de fiets te zijn.

Bovenstaande (inclusief titel van de topic) kreeg ik deze morgen te horen van een vrij nieuwe collega die me met de ligfiets op het werk had zien aankomen.

Ik schreef het al eerder dat de negatieve reacties over ligfietsen (bij mijn aankoop) als sneeuw voor een Saharazon verdwenen toen ik al liggend naar het werk fietste. En ik kreeg al meerdere positieve reacties over het zichtbaar zijn, niet zozeer dat ze me toch wel zagen, maar dat mijn verlichting uitblinkt in haar doeltreffendheid.

Naast de naafdynamoverlichting gebruik ik ook Axa sport verlichting in knipperstand die ik hoger plaats (op de helm naar voor en op een korte vlaggemast naar achter). Deze knipperlichtjes zijn usb oplaadbaar en hebben ook een lens waardoor het licht nog eens versterkt wordt.
Wat deze lichtjes kunnen kan gezien worden op An eye on the road. 10 op seconde 32 en seconde 51. Daar staat het witte knipperlichtje ook op de (korte) vlaggestok (op de trike).

Een  (waarschuwings)lamp die wat hoger staat vind ik wel belangrijk (ook bij "gewone" fietsen). Zeker als ik aan het werk kom, daar heb ik een afgescheiden fietspad met een haagje tussen de autoweg en het fietspad. En zorgen dat je achter het haagje zichtbaar bent kan belangrijk zijn, zeker daar ik een oprit van de autoparking moet passeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten