zaterdag 8 december 2012

Reacties de laatste week.

De laatste dagen regent het reacties ivm fietsen naar het werk.
2 reacties waren specifiek naar het ligfietsen toe, waarbij werd gevraagd naar de snelheid.
Waarbij ik een opmerking kreeg dat ik toch wel behoorlijk snel ging, mja, het stuk waar hij me passeert daar ga ik regelmatig tussen de 27 en 30 km/u, maar mijn gemiddelde het eind van de week is steevast tussen 21-22 km/u. Ik kreeg ook een vraag of ligfietsen niet onveiliger was vanwege het liggen en het lager zijn. Daar moest ik niet eens op antwoorden omdat een (buk)fietser zijn relaas gaf van een bijna aanrijding die dag van een auto die hem bijna (op een paar cm na) had geramd, terwijl de fietser met licht reed (overdag), hij rijdt wel met donkere kleding, maar draagt een licht (groen/geel) gekleurde rugzak. Daarna gaf ik het relaas van anderhalf jaar bukken op de Antwerpsesteenweg. Wat eigenlijk gevaarlijker was dan de ligfiets nu, omdat de bukfiets(er) veel meer als straatmeubilair wordt aanzien.

De andere vragen gingen over het (lig)fiets forenzen en de wintertoestand deze week.
Hoezo wintertoestand, van de kou heb ik weinig tot geen last (mijn vingers misschien omdat ik nog steeds enkel de fietshandschoenen draag). Het vroor nog net niet waardoor de sneeuw niet bleef liggen. Het enige probleem was de zichtbaarheid op woensdagmiddag waarbij, door de duistere dag met regen-sneeuw, de onverlichte auto's en fietsers zeer moeilijk te zien waren.
1 Opmerking was: "ge zijt nu toch niet met de fiets", toen ik verklaarde dat ik zelfs met de ligfiets was komen opdagen keek die me toch wel heel raar aan. Terwijl het helemaal niet gevaarlijker was dan op een zomerse regendag.

Gisteren (vrijdag) was ik thuis en ik moet wel toegeven dat ik vanaf gisteren (vorst ook overdag) pas om met de Grasshopper opstap te gaan. Op 2 wielen liggen vind ik nu (voor mezelf) toch wel gevaarlijk worden. Maar de trike en Brompton zijn HET alternatief. En wordt het echt te grof, dan kan ik nog steeds afstappen en een eind te voet gaan. De afstand van 11,7 km kan ik in nood steeds inkorten tot 6 km.

1 opmerking:

  1. De vraag "ge zijt nu toch niet met de fiets" (maar dan met een andere tongval ) krijg ik nu ook regelmatig. Juist voor dit weer ben ik velomobiel gaan rijden. Winter, regen, het maakt niets uit; ik zit heerlijk warm en comfortabel "binnen".

    BeantwoordenVerwijderen