zondag 16 december 2012

1 kaarsje

Vorig jaar, als ik me goed herinner, ben ik op 16 december de trike gaan afhalen.
De trike is er gekomen na een fietstocht met de Gentseliggers in november 2011, waar we langs nogal wat vettige landbouwwegen kwamen en ik steeds met een ei zat uit schrik dat ik ging onderuit gaan (wat een ander wel enkele keren gedaan heeft) en waar ik de trikers al lachend door de bochten zag zwieren, of de weg nu vettig en glad lag of niet.

Uiteindelijk was het de bedoeling om er dus in de winter mee te karren en ik had het idee er 3000 km mee te liggen per jaar. Maar het is wel een beetje anders uitgedraaid. De trike is en blijft een sensatie om mee te rijden en ik doe er dus veel meer kilometers mee. De fiets is naast de winterfiets ook de vakantiefiets en de lange afstandsfiets bij uitstek geworden. In totaal heeft de trike in een jaar tijd 5920 km onder de wielen zien passeren.

Op lang weekend in Aalter-Ruiselede-Tielt, mei 2012.

De verjaardag is gevierd met een tochtje huiswaarts vanuit Tielt, net na middernacht. Dit na een avondtocht in Tielt met de WOL(lers). Meer daarover kan je lezen op --> Bicky en zijn fietsen.
Het is een regelrechte doop geworden, van de 42 km die moesten afgelegd worden was ruim de helft in de regen. En de fiets die er al niet echt proper meer uitzag ziet er nu echt "lief" uit.

Maar wie denkt dat de Grasshopper nu staat te verkommeren heeft het mis. Deze heb ik opgehaald op 10 september 2011 en heeft ondertussen 7570 km zien passeren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten