dinsdag 31 januari 2017

woopah oh yeah yeah

Toen ik de Orca nog maar een paar maand had en ik aan een, voor de Vlaamse Ardennen, langere afdaling bezig was op een voorrangsweg (dubbelvaksbetonbaan) en op de slingerende afdaling de 50 km/u overschreed was ik niet alleen verbaasd over de stabiliteit van de Orca maar schoot er ook een kort melodietje door mijn hoofd. En dat was "woopah oh yeah yeah". Ik wist niet van wie het was en hoe het verder ging maar een zoektocht op het internet leverde niets op (op zo een momenten blijkt internet een grote vuilbak te zijn). Het is pas voorbije maand dat ik het liedje eindelijk vond. Meer bepaald door een aflevering van Lilli en Marleen te bekijken. Het blijkt een liedje van voor mijn tijd te zijn (zo oud ben ik dus nog niet). Het heet "Walking back to happiness" van "Helen Shapiro" en is uitgebracht in 1961.


Met de Orca specifiek en met de ligfietsen in het algemeen is het helemaal geen wandeling terug naar het geluk. Maar door het ligfietsen te ontdekken ben ik ben ik er wel terug naartoe gereden.

2 opmerkingen:

  1. Ook nog net voor mijn tijd maar het werpt wel licht op het jaar van mijn verwekking (-:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gelukkig niet bij mij, of het waren geen 7 mijlslaarzen geweest maar een bijna 7 jaar durende zwangerschap :-(

      Verwijderen