maandag 21 juli 2014

Route: Gent - Zulte - Gent

Deze route heb ik begin mei 2012 ook gereden. Het enige dat ik me nog heel goed kan herinneren is de smak, ik ging onderuit in een bocht die vol steenslag lag, die ik maakte na zo een 20 km (de rit heb ik wel uitgereden) waarbij de linkerkant schaafwonden opliep en mijn linkerhand een wonde had die ruim een maand nodig had om te genezen. Daardoor ben ik ook begonnen met fietshandschoenen te dragen om mijn handen te beschermen. Dat de rit verder ook behoorlijk mooi is wist ik blijkbaar niet meer. En dat heb ik vandaag gezien. Het ziet er allemaal veel mooier uit dan ik dacht. Er zijn smalle paadjes bij, stukken jaagpad, dwars door dorpen heen, zelfs het "dorp zonder naam" ligt op de route.

Toen ik ruim over de helft was en al langs de Schelde tussen Oudenaarde en Gent lag, kwam plots Piet Piraat naast me liggen. Jawel hoor, de echte Piet Piraat, niet deze van op tv ;-). Daar hij maar een eind fietste op het jaagpad en ik een route volgde heeft hij me een tijdje gevolgd. Kort erop bleek ook een stuk onverhard in de rit te zitten, maar dat is er nu uitgehaald. Opzich is dat stuk niet zo slecht te fietsen, maar het onweer van de laatste dagen zorgde wel voor plassen en een vettige toplaag.

De route is 104 km lang. Start- en eindpunt is aan de Gentbruggebrug, Sint-Amandsberg - Gent.

 --> De route <--

















Dorp zonder naam ;-)

















Piet Piraat.


Dit onverhard stuk is uit de route verwijderd.








Ieder gaat opnieuw zijn eigen weg.


Jaagpad Gent-Wetteren, voor mij een klassieker.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten