donderdag 24 juli 2014

Rondje Gent-Zuiddorpe-Lokeren-Dendermonde-Gent.

Eergisteren nog eens een tochtje gemaakt over de 100 km. Het was een route die eerder dit jaar was uitgestippeld en gebaseerd op de route Gent-Lokeren-Dendermonde-Gent. Maar daar waar de Gent-Lokeren-Dendermonde-Gent maar 100 km bedraagt is de route die ik eergisteren reed 140 km lang en gaan we even de grens met Nederland over en rijden we rond Zuiddorpe. Het eerste deel is hoofdzakelijk over de gewone wegen met 2 maal langs de Moervaart. Maar eens voorbij Lokeren is het hoofdzakelijk op jaagpaden dat gereden wordt.
Ik heb nadien de route wel even mogen aanpassen. Het derde deel langs de moervaart was helemaal onberijdbaar en ben ik noodgedwongen moeten terugkeren want het werd me echt te gortig. Ook bleken 2 delen jaagpad van nieuw asfalt voorzien te zijn, zeker in Zele aan de jachthaven "Costa Zela" was het echt wel nodig. Verder laat ik de foto's voor zich spreken.

--> De route <--

--> Alle foto's <--

brug over de Moervaart 

Moervaart


ergens rond Zuiddorpe

open ruimte in Nederland

grens tussen Nederland en België

Moervaart, werd me te gortig en is uit de route gehaald


nieuw asfalt tussen Lokeren en Dendermonde

nieuw asfalt in Zele
 
dit zie je echt niet veel

2 opmerkingen:

  1. Er is nu ook een nieuw fietspad van Overslag naar Zuiddorpe , sinds een jaar. Maakt onder andere gebruik van Belgische Sint Eloois polder.
    De dijk in Zele was onderhevig aan verzakkingen , daarom kon plots nieuwe asfalt.
    Parallel aan de Moervaart is er nu ook een nieuw fietspad, dit op de oude spoorlijn daar. Echter het het stopt nu aan Alexvaardken komend vanaf Langelede. Bedoeling is tot in Moerbeke te trekken vanaf volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi ritje zeg heerlijk langs de grens rijden .en proficiat met de plus 100km
    net terug van vakantie trike blijf wat problemen geven .afin

    BeantwoordenVerwijderen