dinsdag 28 mei 2013

Pluk de dag...

... en stop met zeuren.

Ik weet dat het niet altijd even gemakkelijk is. En ik heb ook wel eens het probleem dat het lekker mooi weer is en dat ik dan (om welke reden dan ook) binnen zit.
Maar de laatste maanden krijg ik zoveel geleuter te horen over dat slechte weer dat ik me af vraag waarom ze eigenlijk zeuren. Zeuren om het weer, of gewoon zeuren om te zeuren, alsof het een hobby is.
Als ik de mensen rondom mij zo hoor dan kan ik daar eigenlijk alleen maar uit besluiten dat het dit jaar eerst 3 maand onophoudelijk gesneeuwd en gevroren heeft en dat het sinds begin april ononderbroken koud en nat is geweest.
Gelukkig leef ik niet in een dichtgemetselde betonnen bunker afgesloten van de wereld zodat ik beter weet. Maar gisteren en vandaag betrapte ik me erop dat ik behoorlijk van leer trok toen er weer iemand begon te zeuren over dat slecht weer. 

Goh, met elke mooie dag ben ik al blij. Ik herinner me nog die paar dagen in maart toen we plots zo een 20 graden en volle zon hadden, ik weet nog dat ik toen op mijn trike lag te zonnen toen ik huiswaarts van het werk reed. Dat we een paar dagen later de rekening gepresenteerd kregen in de vorm van sneeuw en vriesdagen herinner ik me dan alweer wat minder.
Dat ik het eerste weekend van mei blij was dat ik zonnecreme meekreeg van de B&B toen ik daar overnachtte tijdens het ligfietstreffen, dat weet ik ook nog. Het zou anders niet mooi zijn geweest, zo hard brandde de zon op vrijdag, zondag en maandag (zaterdagnamiddag was het wat minder).
En 2 weekends geleden reed ik samen met Jan nog de Zwalmroute. Frank De Boosere had een druilerige dag voorspeld, gelukkig was er toch nog enige bewolking, want s'avonds bleek ik toch erger verbrand dan verwacht (gelukkig net niet erg genoeg om helemaal te vervellen). En vorig weekend... Frank voorspelde nog maar eens een natte zondag. Smorgens was het bewolkt maar in de namiddag bleek het echt wel een ZONdag te zijn. Wel spijtig dat ik met migraine in de sofa lag te liggen, maar ach, gisteren na het werk mijn ritje huiswaarts enkele kilometer langer gemaakt op het jaagpad. Vandaag al zag het er niet fraai uit, maar toch ook alweer enkele extra kilometers gemalen en net binnen voor de regen, meer moet dat niet zijn :-)


 Een tuin aanleggen in de regen? Nee da's niks.

LEKKERRRRRRRR

Zo zie je nog eens iets

Ongelukje gebeurd? Ja dus.

Lekker in de file? Nee je bent de file.

Een skeeler, die ook wedstrijden rijdt,  op training.

Vandaag was het wat minder,

maar ach na vorige week...

De boeren hebben meer reden om te zeuren over het weer.
Grasoogst in de regen? Vergeet het maar.

Die was ook weer van de partij,
hoewel 5 graden vorst schrik hem niet af.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten