vrijdag 12 oktober 2012

plakploegen en foutparkeren.

Voor sommige mensen is het echt moeilijk om enkele meters te stappen.
En dan heb ik het niet over mensen met een mobiliteitsbeperking.
Deze week gaf ik commentaar op een foutparkeerder en de reactie was dat toch de helft van het fietspad vrij was. Dat ze niet op de weg mocht parkeren (ik ziet niet in waarom niet er stonden namelijk geen verbodsborden). En de parkeerplaatsen zo een 20 meter verder.. dat was er blijkbaar wat over. De vrouw krulde zich in allerlei bochten om toch maar haar gelijk te krijgen, terwijl ze sowieso foutgeparkeerd staat. Het is soms echt zielig hoe sommige autobestuurders zich gedragen.


Het was een plakploeg, dus een foto genomen (met de sportcamera) en opgestuurd naar de lokale afdeling van de politieke partij.


Krijg ik al reactie:

"Ik herken die mevrouw helemaal niet?
Gaat het over Lochristi?
In ieder geval ... over enkele dagen zal de kans véél minder zijn ... :)"

Het gaat hem vooral over die laatste zin.
Zo neerbuigend doen over fietsers.
En dit net voor de lokale verkiezingen.
Van kiezers lokken gesproken, deze kan tellen.

Vanwege de vraag. De gemeente is Lochristi. dat kon je al lezen in het antwoord van de partij afdeling.
De politieke partij is de CD&V.

5 opmerkingen:

  1. Zet de gemeente en de partij in je bericht. Ze bewijzen zo dat de partij, of minstens al één lid ervan, niet fietsminded is. Kan stemmen kosten...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het onderaan het bericht geplaatst.
      Het was dus in Lochristi (wat je al kon vermoeden in de reactie van het partij lid. En de partij was CD&V.

      Het rare is ook dat de plakster van dienst ook een fietsforenzer beweert te zijn en dat deze die reageerde op mijn bericht ook beweert een fietser te zijn.

      Verwijderen
  2. Wie fietst, is op dat moment fietser. Als die in de auto stapt, zet die het petje van automobilist op. Dan stop je op het fietspad, want anders sta je in de weg voor andere auto's. Niet alle fietsers en fietsforenzen denken evenveel na bij wat ze doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De foto op de facebook pagina van de gemeente Lochristi zitten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmm, goed idee, maar ik heb zelf geen facebook (profiel) en wil er ook geen (echt niet).

      Verwijderen