zaterdag 6 oktober 2012

Never mind, a bicycle.

Tijdens het verlof heb ik 2 Contour roam sport camera's aangeschaft. 
Deze gebruik ik om tochten mee te filmen, alsook toertochten met de Gensteliggers.
Maar daarnaast heb ik ook steeds een camera op de helm staan als ik naar (of van) het werk fiets. Enkel de rit rond de middag wordt gefilmd. De andere rit is om 5 uur smorgens of na 22 uur savonds en dan is er echt niet veel te zien.
Het is een tocht langs vrij autoluwe straten, maar sommige dagen is het echt niet moeilijk om rare zaken te filmen. Deze week op donderdag en vrijdag middag was het wel heel erg. Het leek alsof de meeste autobestuurders de regels van het "spel" verleerd waren. 
Hieronder staat een compilatie. 




2 opmerkingen:

  1. Hoi, goede filmpjes! Ze kunnen zo door mij gefilmd zijn. Heb dezelfde verzuchtingen...
    Wist je trouwens dat die witte auto die je op de verkeersdrempel oversteekt een dubbele overtreding maakt? Die voorrang van rechts zal je wel goed hebben, maar dat kan ik zo niet zien omdat ik de verkeersborden ervoor niet zag, maar zowiezo mag je als autobestuurder geen fietser oversteken op een verkeersdrempel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op die kruispunten staan geen borden die de voorrang aangeven. En dat betekent (dacht ik toch) steeds voorrang aan rechts. Dat van een verkeersdrempel en inhaalverbod van fietsers dat wist ik niet.

    We zouden met veel meer moeten zijn die filmen (en online plaatsen). Ik monteer met prof montage software. Maar je kan het evengoed met een moviemaker of andere gratis montage software.

    Alle Kijk Uit! filmpjes op TV ten spijt, de realiteit toont veel meer.

    BeantwoordenVerwijderen