zaterdag 20 oktober 2012

Jongeren...

Jongeren, het zijn rare wezens, we zijn het allemaal geweest, en op elke nieuwe generatie wordt veel gevloekt.
Maar het is niet steeds kommer en kwel.
Onderstaand filmpje is opgenomen 2 weken geleden opweg naar het werk.
2 jongens zijn op het fietspad aan het kuierfietsen, of hoe moet je zo langzaam fietsen benoemen?
Ik was niet van plan om hen in te halen, ik vertrek toch op tijd en wat verder komen we toch op een kruispunt waar ik moet afslaan. Dus besluit ik om achter hen ook te "kuierfietsen".
Niet dus, want als ze me opmerken maken ze spontaan plaats, of was het enkel en alleen maar om mijn fiets eens te kunnen zien...
Ik heb het hun niet gevraagd, we gaan dus nooit weten hoe nobel hun gedrag was ;-)


1 opmerking:

  1. Ja logisch.
    Ze gaan naar links over de doorgetrokken streep en je wordt gedwongen een overtreding te begaan door ze rechts in te halen.
    Nou ja de bedoeling was goed in hun gedacht wereld. (hebben ze die?)
    Ach over het algemeen kan je de brugpiepers nog het beste hebben. Hun reactie is meestal spontaan en enthousiast. Als het er maar niet 20 op een kluitje zijn.
    Vaak maak ik maar een lolletje met ze. Dat waarderen ze wel.
    Oudjes (sorry) zijn vaak veel minder meegaand. Op het botte af.
    Maar dat is weer een ander verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen