zaterdag 7 juli 2012

Voorsorteren? ja, maar...

Omdat gisteravond na het werk de buien over waren en de lucht helder blauw zag besloot ik om een nachtelijk ritje te maken van 40 km. Kwestie van de geest leeg te maken na een drukke(nd warme) werkweek.

Op het kruispunt van Beerveldsebaan en Toleindestraat in Beervelde besluit ik om van het fietspad af te gaan om voor te sorteren op de weg tussen de (niet aanwezige) auto's. Blijkt dat niet altijd zo een goed idee. 
Deze die naar links willen hebben daar aparte lichten die hen voor de andere richting uit af te slaan.
Maar die lichten springen enkel op groen als er iets "gezien" wordt door de lus in de asfalt. En een fiets hoort daar duidelijk niet bij. Pas als ik 2 keer zie dat ik geen groen krijg om af te slaan denk ik aan een onderwerp daaromtrent op het forum van de Gentseliggers en ga ik dichter tegen de witte lijn gaan staan. Zodat de net aangekomen auto die (geduldig) achter mij staat ook dichter bij de lichten kan komen en zo in de, voor mij toen onduidelijke, lus kan komen te staan. En de eerste volgende keer hebben we prijs, we krijgen als eerste groen en kunnen voor het verkeer op gang mag komen afslaan.     

  Op de (streetview) foto is die lus goed te zien,
maar zo rond middernacht valt die helemaal niet op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten