zaterdag 28 juli 2012

Omleiding


De laatste tijd vind je ze wel meer, de peilen om fietsers langs wegenwerken te leiden. Maar ze vergeten het wel eens bij zeer belangrijke werken en anderzijds plaatsen ze ze dan wel bij "nogal onbenullige zaken".





De omleiding hier gaat om een opgebroken jaagpad in Merelbeke. Waar een verbodsteken staat voor elk verkeer, geen uitzonderingen. Dus een fietser mag er (ook) niet door. Ze deden het wel (ook ik). Toen ik zag dat daar werken gestart waren (je kan die zien vanop de brug over de ringvaart) had ik spontaan een andere weg gekozen (door het verkeer) en niet gezocht naar een fietsomleiding. Het oude verbodsteken staat er nog steeds, dat zie je tussen de omleidingspijl en de afsluiting.


Tot ik gisteren plots die pijlen zag staan en ik die heb ik eens gevolgd. De omleiding is zeer kort, en loopt op een nieuw aangelegde strook asfalt. Weliswaar is die strook asfalt zeer snel of op een vrijdagavond aangelegd want vlak is anders. Maar we gaan niet zeuren, ze konden de (vroegere) overtreders aan hun lot overlaten of ons door de losse aarde laten grasduinen. En ze zijn ook niet zuinig geweest bij het plaatsen van de pijlen. Wie daar de weg kwijtraakt kan zich maar beter laten rijden.





1 opmerking:

  1. Aan de laatste foto te zien heb je zeker nut van je marathon + banden.

    Ik zou liever tientallen km omrijden dat zo'n pad opdraaien met gangbare wat snellere velomobielbanden.

    Dat is als dansen op eieren.

    BeantwoordenVerwijderen