vrijdag 27 juli 2012

Kamelenbult

Alles is al zowat uitgevonden.
Maar van veel zaken weet je het gewoon niet en is het gewoon een kwestie van het te vinden/ergens over te lezen.
Eerder deze week kwam ik via een omweg terecht op de blog van Beau Blue en las ik zijn verhaal over de Camelbak. Ik ben gelijk gaan zoeken op het net en in Gent in de ASadventure (Veldstraat) waren er te koop. Ik heb er gelijk een 3 liter zak gekocht. Daarmee heb ik gelijk meer water mee dan met de 3 bidons (2.25 l) en moet ik niet meer stoppen om die bidons te zoeken (2 hangen achter de zitting) en kan ik rustig drinken al rijdend.
De waterzak heb ik met riempjes (met snelsluitingen) op de bagagedrager van de trike bevestigd, want daarmee ga ik meestal op langere tochten. En daar ik zijtassen aan de zitting hangen heb is de bagagedrager meestal vrij. En als ik toch aan het trekken ben, kan de camelbak bovenop de tassen op de bagagedrager geplaatst worden.

Deze voormiddag heb ik een rit van 110 km afgelegd en toen ik thuis kwam bleek de zak net niet leeg te zijn. Ik drink veel frequenter dan vroeger, maar dan minder per keer, maar je weet duidelijk minder hoeveel je eigenlijk al gedronken hebt. Maar voor nog langere tochten en/of zeer warme dagen kan ik nog steeds enkele bidons meenemen.



3 opmerkingen:

  1. Ik heb toevallig vorige week de 2L uitvoering gekocht.

    Onderweg vullen kan meestal wel ergens ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 3 liter ?? Das 3 kilo...racefieters krijgen al schuim op de mond bij de gedachte aan 30 gram extra aan hun fiets...veel velomobielrijders betalen grif 1200 euro extra voor 4 kilo minder massa....

    Hahaha !!

    Maar ik weet wat je gaat zeggen, je bent een toerligger en die hebben andere noden. Het is toch wel water wat erin zit he ? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mja, bij de aankoop van de trike heb ik 1300 euro uitgegeven aan opties, met als resultaat alleen maar extra gewicht...
      Ik kan mijn trike niet wegen voor de start, maar ik denk dat ik aan een bedenkelijk gewicht zou komen, wat ik allemaal meesleur... Maar ik ben zoals je zegt een toerligger, geen racer. Sinds 14 juli draai ik alleen maar "toertjes" van minstens 100 km en dat rij ik niet uit op een glas water.

      En ja t'is puur water dat erin zit :-p

      Verwijderen