donderdag 16 juni 2016

Velomobieltreffen 2016.

Op zaterdag 4 juni had het 6de velomobieltreffen van de Limburgse Liggers (LILI) plaats. Het was de eerste keer dat ik kon deelnemen, pas sinds augustus vorig jaar heb ik een velomobiel. De Limburgse Liggers ken ik al langer door deel te nemen aan tochten waar "alles wat ligt" toegelaten is. Het is steeds strak en met zorg uitgewerkt. Deze keer was de locatie een gezellige houten chalet in de bossen van Hechtel-Eksel.

De chalet.


De velomobielen sliepen binnen.

Gezellig keuvelen.

Het begint allemaal op vrijdagavond met friet en stoofvlees en eindigt op zaterdagavond met een BBQ. Deze die van ver kwamen konden overnachten (2 opteerden voor een tent buiten) en hadden ook op zondagochtend een ontbijt. Zelf sliep ik in een B&B 2 km verderop waar ik ontbijt had.

Friet en stoofvlees op vrijdagavond.

Ontbijt.

Zaterdagavond BBQ

BBQ buffet.

De tocht op zaterdag was 85 km lang. We starten in de mist, waardoor ik nog twijfelde of ik de sportcamera's wel ging gebruiken. Uit ervaring weet ik dat mist op de lens blijft kleven waardoor je wazig tot geen beeld meer hebt, maar nu en dan een zakdoek over de lens halen kan ook helpen. Het werd uiteindelijk een mooie dag, na de middag was de zon van de partij en we waren net weer binnen toen een onweer de kraan openzette.


Vogelperspectief

Vogelperspectief.

Picnic

De overvloedige regen van de laatste dagen
testte onze waterbestendigheid.

Een laatste stop.

Het ging er heel gezellig en gemoedelijk aantoe. Er werd zelfs gedemonstreerd hoe je balkjes voor het gezicht van mensen plaatst.

Zo plaats je een balkje voor een gezicht.

Nog maar eens een balkje voor de gezichten.

De sportcamera's werden toch op de helm geplaatst en in de voormiddag werd met een regelmaat de lens van de naar voor gerichte camera met een zakdoek droog gewreven. Het resultaat zie je hieronder.


Er werd ook door anderen gefilmd en een montage gemaakt. Ik vind deze van Cees Roozendaal ook zeer geslaagd en heb de vrijheid (na het heel mooi vragen) genomen deze ook te plaatsen. Behalve dat ik ook eens in beeld kom heb ik niets bijgedragen aan deze montage.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten