donderdag 16 juli 2015

LILI BBQ-tocht 2015

Op 11 juni vond de jaarlijkse BBQ-tocht van de Limburgse Ligfietsers plaats. Net als vorig jaar was ik er ook bij. Maar waarbij ik er vorig jaar een snelle heen en terugrit van maakte (185 km enkel Gent-Genk), werd het nu een 5 daagse waarbij de heen- en terugrit telkens in 2 dagen werd gereden. Gent-Hasselt (over Antwerpen) is "amper" 145 km. Opzich niet zo ver, ik ben al verder gereden. Maar bij langere afstanden blijk ik blessure gevoelig geworden. Daarom maakte ik, zowel heen als terug, een tussenstop in Antwerpen. Dat werd een klein en budget vriendelijk B&B waarbij ik 's avonds ook nog eens kon kennis maken met Gert Jan, een ligfietser uit Antwerpen.

Nu is het zo dat ik dit jaar zowat evenveel kilometers maal als vorig jaar, alleen ligt de focus meer kortere (< 50 km) afstanden en niet op de langere afstanden. Om maar iets te zeggen, ik heb nog maar 1 keer de 100 km/dag overschreden en dit in een weekend van 190 km, en dat laat zich voelen. Na 5 dagen en amper 360 km ontwikkelde zich bij thuiskomst een koortsblaas van jewelste die veel zegt over mijn lichamelijke toestand. Ik moet toegeven dat ik dit jaar (tov. vorige jaren) daar veel gevoeliger voor ben.
Bij de 2 daagse richting Hasselt had ik de eerste dag felle zijwind. De dag erop weliswaar minder wind, maar die blies volledige 85 km recht in mijn gezicht. Bij het terug naar huis rijden had ik de 2 dagen (85km en 60 km) wind op kop en dat laat zich voelen, ik kwam uitgeput thuis. De laatste dag haalde ik een gemiddelde van 15,5 km/uur.

De tocht met de Limburgse ligfietsers daarentegen wordt meer en meer een leuk weerzien. De meesten van hen zie ik maar eens, enkelen 2 keer per jaar. Maar het voelt zeer aangenaam een dag tussen hen te kunnen liggen. Het weer zat die zaterdag ook mee, de hele dag (net zoals de dag ervoor) zon, maar zowat windstil en een geweldige sfeer (zoals ik gewoon ben).

wachten op elkaar na een kruispunt met verkeerslichten

's middags

een tussenstop

de BBQ

Ook deze keer gingen de sportcamera's mee 
en nadien werd een visuele impressie gemaakt:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten