woensdag 28 januari 2015

Marathon plus kan ook lek.

Met Marathon plus banden kan je blijkbaar ook lek rijden. Niet zo snel als bvb met marathon racer, maar toch, het kan. Vorig jaar reed ik een keer lek, de voorband van de Toxy Flite pikte een (nieuwe) duimspijker op en de marathon plus was daar ook niet tegen bestand. Toen ik gisteren met de Sprint 26 naar het werk wou rijden bleek de linkerband lek te staan. Dit is de eerste keer in de ruim 13 000 km dat de trike onder zich zag passeren. Voor ik de Grasshopper nam bekeek ik nog even het loopvlak van de lekke band en wat haalde ik eruit? Ik rij al enkele weken rij ik rond met een gebroken spaak en wat ik in het loopvlak vond was het haakje van de spaak dat aan de kant van de as van het wiel zit.
Een ding heb ik nu wel geleerd, de volgende keer haal ik dat haakje wel uit het wiel, veel beter dan dat ik het uit de band moet halen.

Ik weet ook wel dat een gebroken spaak vervangen moet worden, maar door omstandigheden was dit nog niet gelukt en het bracht me nu een lekke band op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten