maandag 24 maart 2014

April: 2 jaar bloggen, Open brief: 1000 pageviews.

Gisteravond was het nog afwachten, want de teller van de pageviews van het laatste bericht (open brief) was de 985 gepasseerd. En kijk, deze morgen kreeg ik het mooie ronde getal 1000 te zien. Nu zal de heisa er rond toch een beetje voorbij zijn, een screenshot is misschien nu wel op zijn plaats.


Verder ben ik komende maand ook al 2 jaar aan het bloggen. Waarbij ik reeds 214 berichten heb geplaatst. Het een al interessanter dan het ander, sommige kregen verrassend veel bezoekers, andere verbazend weinig. Het maakt me niet zoveel uit, ik krijg veel meer bezoekers dan ik ooit had verwacht. De blog is nog steeds vooral een soort (open) dagboek waarin ik mijn ideeën opschrijf en waarin ik soms in terugkeer om het verloop van mijn gedachtengang en de ervaringen te zien.  


Het zal ook niemand verbazen dat de top 2 van verwijzingssites de blogs van Wim Schermer en Mooi geel zijn. Wim Schermer staat trouwens 3 keer in de top 10, als Belg en Duitser zal ook wel zijn door de bezoekers uit die landen. Wat mijn eigen blog in de lijst staat te doen is me een beetje een raadsel.


Verrassend is ook een beetje de landen vanwaar ik bezoekers krijg. België, Nederland en Noorwegen (Adri) begrijp ik heel goed, maar China of Rusland bvb?

Een paar verrassingen zijn geweest toen bleek dat een bericht aandacht kreeg op Ligfiets.net, of dat iets op facebook gelinkt werd. Een beetje verrassend in de top 10 van meest bezochte berichten zijn "Gedachten kronkels, deel1", "Als je lang genoeg wacht" (over vuil op de weg, waar de overheden geen vuil in zien) en "Berekenen versnellingen en verhoudingen", bij dat laatste dacht ik eigenlijk een open deur in te trappen.
Ik ben nu sinds kort ook actief op facebook, maar mijn profiel is afgeschermd en de enkele vrienden (vooral ligfietsers) die nu in mijn lijst staan zijn genoeg. Als je een te sterke drang voelt kan je me gaan opzoeken op facebook, maar of je me der een echt plezier mee doet? De "echt interessante zaken" komen toch hier terecht (ahumm).

2 opmerkingen:

  1. Hallo Ronny,

    Ook ik verbaas me vaak over de landen die in de lijst staan, inderdaad China, Rusland en soms ook Indonesië, India en Thailand om er maar een paar te noemen. Per vergissing op onze blog gelinkt? Via een omweg op de zoekmachines? Geen idee, maakt ook niet uit, en ook bij mij soms verbazing over de vieuws die sommige berichten onverwacht soms krijgen, en andere waar je een hoop vieuws verwacht krijgen soms heel weinig aandacht. Nou ja, zoals je zegt, de blog is grotendeels een soort open dagboek van jezelf en heeft daarom waarde.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Boeiend om die cijfers eens te bekijken (en naast die van mijn blog te leggen). Ik zie bij mij bijvoorbeeld dat het aantal Nederlandse pageviews constant het dubbele bedraagt van de Belgische. De VS komt op de derde plaats, met toch nog 1/3 van de Belgische views. Het lijkt me dat veel ook afhangt van de tags die je gebruikt (voor zover dat belang heeft).
    Het is ook bizar hoe soms op een bericht veel en op een ander niet gereageerd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen