zaterdag 25 januari 2014

Onzichtbaar!

Ligfietsers en de onzichtbaarheid daar is al veel over gepalaverd. Maar ligfietsers kunnen in wezen zeer onzichtbaar zijn. Vooral als ze hun ligfiets achterwege laten.
Gisteren kwam ik een ligfietser tegen toen ik op weg was naar de kiné. Vanwege de korte afstand doe ik dat met de benenwegen en pas toen ik op het kruispunt de persoon in kwestie een hand ging geven herkende hij me.
Maar wat als 2 ligfietsers hun fiets achterwege laten zoals daarnet. Ik kom net thuis van de markt en terwijl ik aan de lichten sta te wachten om over te steken zie ik een bukfiets met aanhanger van de parking van de supermarkt, luttele meters verder, komen. Pas als hij vlak voor mijn neus het kruispunt opkomt herken ik hem. Toen was het te laat natuurlijk. Maar ik werd ook helemaal genegeerd, ook al droeg ik een zeer opvallende gele fluo regenjas. Maar een fluo regenjas is geen ligfiets...

Het is niet de eerste keer dat ik zonder de ligfiets maar een onopvallend individu blijk te zijn.

1 opmerking:

  1. Herkenbaar Ronny, zonder de Strada kent ook niemand mij hier!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen