vrijdag 15 november 2013

Frustrerend...

Ik kan er inkomen dat het frustrerend is, maar als je denkt dat ik medelijden heb...
In Sint-Amandsberg (Gent) wonen en in centrum Gent werken, fietsafstand maximum een 5 km en toch met de auto gaan en daarna gefrustreerd zijn omdat je snelheid zo hoog is dat die vervloekte trage fietsers je met de vingers in de neus voorbijsteken...
Tja, denk dan eens na.

Trouwens, gisteren hoorde ik van dezelfde persoon: "normaal kom ik de dampoort door in 1 minuut. Maar deze morgen was ik 2 minuten te laat vertrokken en ja lap khad prijs, 7 MINUTEN OM OVER DIE DAMPOORT TE GERAKEN" (voor de rit naar het werk). Je zou dan al eens verwachten dat je eens zou gaan nadenken om eventueel eens de fiets te nemen...

Autobestuurders, ze zijn te beklagen. 
Niet vanwege het leed, dat doen ze zichzelf aan, 
maar het onvermogen om eens over alternatieven na te denken.

3 opmerkingen:

  1. Je zou dat kunnen overwegen, de fiets nemen, maar waar moet je dan over gaan zeuren als je op je werk komt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fietsen? Dat is gevaarlijk, met al die auto's...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ik nog vergeten te schrijven ben is dat ze als een fietser een fout maakt (bvb geen voorrang verleend waar het nodig is), de fietser daarop wijst en indien nodig daarvoor zelfs uitstapt. Anderzijds ze een fietser wel laat voorgaan als die dan wel stopt als er voorrang moet verleend worden (door de fietser).
      Maar de manier hoe ze het allemaal verteld toont wel aan dat ze zeer gefrustreerd in Gent rondrijdt met haar wagen. Dat ze hem dikwijls ook effectief nodig heeft in de stad begrijp ik vanwege haar zelfstandige beroep. Maar als ze gaat werken (halftime) zou ze dat veel met de fiets kunnen doen. Het zou veel frustratie kunnen weg werken.

      Dan zou ze ook (zoals ik gisteren) in de snelle stukken met de auto's gewoon kunnen meefietsen en in de trage stukken ze met de vingers in de neus achterlaten. In die snelle stukken reden ze gisteren bij mij een magistrale maximum snelheid van O YEAH 27 km/u.

      Verwijderen