dinsdag 27 augustus 2013

Nazomertje?

Vorig weekend sprak Frank Deboosere dat we deze week een nazomertje krijgen.
NAzomertje??? We zijn nog steeds augustus, en dat is volgens mij nog steeds een zomermaand. Dat we eind September en oktober van een nazomertje spreken daar heb ik geen problemen mee. Maar toch niet in de zomermaand augustus!

Gisteravond was het genieten. Na 22.00 was het nog steeds 19 graden op de fietscomputer en het voelde ook lekker warm aan. Ook kon ik opnieuw gewoon fietsen en zat ik niet te zwoegen zonder vooruit te komen zoals vorige week. Wat er aan de hand was wist ik niet, mijn benen voelden zwaar aan en ik was niet vooruit te branden. Nu bleek gisteren dat de achterband van de Grasshopper maar 1 bar aan druk bevatte. Dat is ook niet bevorderlijk om snelheid te halen.
De band blijkt nu 24 uur na het oppompen nog steeds op druk, van een Marathon plus verwacht ik niet anders. Ik check normaal om de 2 weken de bandendruk, daardoor had ik er vorige week geen erg in gehad dat de band te weinig druk zou hebben.
Er is wel een klein probleempje met de achterband, meer bepaald met de binnenband. Het is een klein ventiel en telkens ik er het dopje afdraai blijkt het ventiel ook los gedraaid te zijn. Misschien was het ventiel los gedraaid en liep de band langzaam leeg. Dat de band zo leeg was na 2 weken is de eerste keer, normaal zit er nog minimum 4 bar aan druk in de band.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik me vorige week ook niet super voelde. In een week met de ochtendploeg is normaal mijn slechtste dag de maandag en voel ik beter naarmate de week vordert. Voorbije week was het omgekeerd, op maandag voelde ik me slecht en daarna werd het alleen maar erger.
Maar gisteren ging alles opnieuw soepel en vlot, een weekend rust en de banden op druk kunnen wonderen doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten