dinsdag 13 augustus 2013

Masseren helpt.

Sinds ik begonnen ben met liggend fietsen (augustus 2011) heb ik last van mijn bilspieren. Het is de spier die vanaf het zitbeen naar omhoog loopt (in staande positie), in beide billen. In het begin was het zo erg dat ik amper 5 km ver raakte en ik moest en zou stoppen. Maar na amper 2-3 minuten kon ik weer verder alsof er niets aan de hand was, tot 5 km verder ik opnieuw van de fiets moest. Geleidelijk aan is dat verbeterd en kon ik toch lange afstanden aan. Maar toch, die spieren bleven zich laten voelen. Effe doorbijten en het ging wel over. Ik had het ook alleen maar als ik beneden in het zitje zit, als ik wat hoger ging hangen dan had ik dat probleem niet. Ook had ik er alleen last van op de Grasshopper (zitschaal) en nooit op de spanzitting van de trike.

Ik sprak er wel eens over met andere liggers en nooit vond ik iemand die er ook last van had.

Toen ik met de Flite begon te fietsen had ik dat probleem ook, weliswaar niet zo extreem als in het begin met de Grasshopper. Tot ik voorbije vakantie eens op het net ging zoeken over informatie over massage van de bilspier. Wie weet, misschien kon dat helpen. Ook heb ik al wat massages gekregen op andere spieren van het lichaam. Dus ik weet zo een beetje wat massage inhoud en ik ben zelf aan de slag gegaan. Eenvoudig is anders, zo aan je billen gaan zitten "prutsen". Maar het resultaat is er wel, na amper 2 weken was het probleem van de baan. Op de Flite had ik geen problemen meer met de bilspieren en nu bij de Grasshopper, die ook opnieuw in actie is gekomen, is het probleem ook helemaal weg. Ik had het al veel eerder moeten beseffen...

Dus als je me aan mijn billen ziet prutsen... Nee hoor, ik doe dat thuis, staande, of liggend in bed. Vooral dat laatste is het handigst.

1 opmerking:

  1. Een lekker heet (lig)bad geeft ook goed resultaat bij ontspannen van spieren.

    Ik doe het zelf niet maar je kunt ook nog kruiden en olieen erin gooien ( volgens mij alleen voor het geurtje ) voor nog meer effect.

    Maar niet iedere woning heeft ruimte voor een bad natuurlijk.



    BeantwoordenVerwijderen