dinsdag 7 augustus 2012

Helaasheid der dingen.

Op de R4, het deel Buitenring Zwijnaarde zijn de werken gestart om de ring rond te maken.
De betonnen "vangrail" is opgebroken en de asfalt wordt weggefreesd.
Daardoor moet je de R4 verlaten aan de afrit naar de Kortrijkse Steenweg.
Deze morgen ben ik er langs gereden op de (zeker nu) "fiets-o-strade".
Rond 10 uur stond er zo een 1,5 km aan wagens aan te schuiven. 
In de namiddag was de file hooguit een paar 100 meter korter.
Uiteindelijk valt het nogal mee, maar het blijft een eind als je er met de fiets langs komt.

Hoe gaat (of zou) het eruit zien als de vakantie periode voorbij is en iedereen weer als een asfalthaas de weg op moet?



Deze foto's zijn genomen rond 10 uur 
vanop de B402. Ik kon het niet laten ff boven te gaan kijken en een foto te nemen.






Rond 15 uur was ik aan de andere kant van de ring (Binnenring) en ben nog maar eens gestopt voor een paar foto's.











Ik heb gemakkelijk spreken, geen auto nodig, ook niet mentaal. 
En na 15 jaar autoloos weet ik eigenlijk niet meer wat het is om in de file staan. 
En nee ik heb geen medelijden met hen.
Daarvoor wordt ik (nog steeds of moet ik zeggen de laatste tijd weer meer) scheef bekeken omdat ik geen auto heb.

1 opmerking:

  1. Die eerste foto is al een hele goede reden om géén auto te hebben. Zelf ook sinds kort autoloos en nog geen moment gemist.

    BeantwoordenVerwijderen