zondag 3 juni 2012

Rinkeltoer

Gisteren op de valreep (3 uur voor de tocht startte) over de fietsoptocht Rinkeltoer op Fietsbult gelezen.
Waar het allemaal mee begonnen is ga ik niet uit de doeken doen dat vind je op SAVEM
Maar het gaat ook om veiliger fietsverkeer in de stad. 
Een item dat meer en meer in beeld komt, en wat erop duidt dat de auto zijn langste leven als allesoverheersende transportobject beschoren is. 
Ik fiets niet in de stad (vind ik te gevaarlijk), ik verplaats het met de benenwagen of de bus. Maar ik maak wel graag uitzonderingen voor acties als deze.
Meer woorden ga ik er niet over schrijven. Ik had mijn eigen plaatjesschieter mee en het resultaat daarvan ga ik laten spreken. De route was deze.

start aan Sint-Pietersplein
er zijn altijd wel enkele liggers present
het moet niet steeds zo ernstig zijn
nog meer liggers (maar ook enkele valsspelers)
een mooie brug
maar bij het beneden komen was het echt uitkijken
 voor de greppel en bocht
plots was het zeer rustig
ff lachen 
file vorming

op elke hoek een fotograaf
hier was het zeer rustig.
oei gsm gebruik en fietsen....
ook dit is Gent
muzikale noot was voorzien (fietsen op de heide)
het volledige orkest was aanwezig
aankomst aan Het Zuid
hoezo kinderen kunnen niet mee op de fiets
en ei? een banaan? nee een velomobiel!
tijd voor toespraken
Mevrouw ik ken u,
maar vanwaar ken ik u? ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten