zondag 22 april 2012

Mei - Juni 2011

Eind mei zit ik al een respectabele 3000 km met de vouwfiets.
En soms heb ik het gevoel dat er iets mis is met de pedalen, ketting of tandwielen. Want soms lijkt het alsof ik een paar tanden doortrap. Na een paar weken blijkt dat te kloppen. Een gesprek in de winkel leert me dat een ketting na 3000 km aan het eind van haar latijn is. Op de vraag wanneer mijn ketting eens is vervangen zeg ik dat de fiets amper 7 maand oud is. Daar wordt het voorhoofd gefronst en me uitgelegd dat een Brompton daar niet is voor gemaakt en ik begrijp dat ik hem ga kapot rijden. In Juni gaat er een nieuwe ketting (en tandwieltjes achteraan) en ik kan er weer tegenaan.

Maar ik begin wel te denken dat ik toch wel iets anders (ik heb het hier wel over een fiets) nodig heb om lange afstanden aan te kunnen zonder nadien kapot te zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten