donderdag 22 april 2021

Eerste "groepstocht" 2021.

Op 11 april kreeg ik een bericht van Gert-Jan dat hij eens een andere route wou fietsen en tot Berlare wou komen naar 'T Oud Brughyus. Ikzelf was ook van plan om een eindje te fietsen en meteen wist ik waar het heen zou gaan. Gert-Jan had ik de laatste keer gezien in juli vorig jaar tijdens de "Grote Plassentocht". De tocht die ik meereed in de volgwagen.

Gert-Jan vertrok voor de middag vanuit Antwerpen, Ik vertrok na de middag vanuit Gent. 

foto Gert-Jan

Iets na 14 uur kwam ik eraan en toen ik goed en wel ergens uit wind in de zon kon beginnen genieten van een donkere Le Fort kwam Gert-Jan aangereden. Op Corona afstand hebben we daar even samen gezeten, iets gedronken en wat bijgepraat. Het deed echt deugd. Ergens iets kunnen drinken voelt goed. Iets kunnen drinken met aangenaam gezelschap is beter, als het dan iemand is die je al enige tijd niet meer hebt gezien...

foto Gert-Jan

Eigenlijk moet dat meer kunnen. Afspreken op een bepaalde lokatie en proberen daar op ongeveer dezelfde tijd aan te komen om daarna gewoon weer ieder zijn eigen weg te gaan. Zo kan iedereen op eigen tempo fietsen, ik ben niet de snelste fietser, en iedereen kan er van genieten op eigen manier.

foto Gert-Jan

Met de opening van de terrasjes met behoud van de afstandsregels kan het een alternatief zijn voor de echte groepstochten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten