vrijdag 25 maart 2016

Earthhour tocht 2016.

Op zaterdagavond 19 maart was het Earthhour en reeds voor het derde jaar start op deze avond om 20 uur een WOL-tocht in Gent. Omdat ondergetekende de rit organiseert is het een rit die start aan het eind van de straat. Eens lekker dichtbij. De startplaats hoeft niet altijd, zoals morgen, 65 km ver te liggen.

We waren met 6, dat is zoveel als het aantal van de vorige 2 jaar samen. Wat wel merkwaardig was, de helft waren roeifietsen met verder 2 velomobielen en amper 1 "gewone" ligfiets (Challenge Seiran). Eigenlijk hadden het 4 roeifietsen moeten zijn, maar op 17 maart was het bij mij Game Over.

Het is een ritje tussen de 40 en 50 km. Meer moet het niet zijn, de Strada had na de rit nog 2 uur te fietsen vooraleer deze thuis was en na de tocht en een babbel was het reeds middernacht.


De camera's waren er, zoals altijd, ook bij. Veel is er natuurlijk niet te zien, het is namelijk donker. Daardoor is ook een vrij korte impressie gemaakt.


Bij het monteren van de impressies gaat de evolutie wel verder. Onlangs vroeg iemand me of ik de montages in origineel formaat kon doorspelen (wie en waarom hou ik even voor mezelf, maar ik weet wel waarvoor het moet dienen) maar daardoor bekeek ik nog eens de opnames, maar dan in sneltempo na elkaar. Daardoor zag ik de evolutie, de goede en minder goede kanten aan het monteren, ook in de evolutie van monteren. Daardoor gaat er weer verandering in de manier van monteren komen. Het monteren op muziek blijft, maar ik merkte ook dat het tragere tempo van in het begin nog niet eens zo slecht was/is. Ik ben weer opzoek naar tragere muziek zodat het een beetje minder hectisch wordt en ook is het helemaal niet zo slecht als eens een breekpunt (in de muziek) wordt overgeslagen. Alleen de lengte van vroeger (tot 10 minuten en meer) wordt niet weerhouden.

2 opmerkingen:

  1. Leuke film.
    Al eens gedacht aan de filmmuziek van Star Wars of Star Trek ? ;-)



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Altijd opletten met copyrights.
      De muziek die ik nu gebruik is vrij te gebruiken (voor niet commerciële doeleinden).

      Verwijderen