vrijdag 11 januari 2013

Nieuwe schoenen.

In deze gaat het over remschoenen en niet over andere schoenen.
De Grasshopper heeft deze morgen nieuwe remblokjes op het voorwiel gekregen. 
Na 7800 km zijn deze eraan voor de moeite.
Ik had het plotseling door gisternamiddag tijdens de werk --> woon rit.
De remblokjes hadden de neiging wel eens te piepen en dat deden ze begin deze week nog wel, maar gisteren plots niet meer. Gistermorgen dacht ik er nog aan dat ik de remmen ietsje mocht aanspannen omdat ik de hendel toch wel ver moest dichtknijpen vooraleer de remblokjes voeling kregen met de velg. Maar gistermiddag besefte ik plots dat tijdens het remmen de blokjes niet meer piepten, maar begonnen te knarsen. En dat wil wel wat zeggen. En daar ik bij aankoop van de laatste fietsen besloten heb het onderhoud wel deftig te doen en ze rijwaardig en ze als veilige voertuigen te houden maakt belofte wel schuld. Bij aankoop van de nieuwe remblokjes hoorde ik ook dat 7800 km niet eens zo slecht was met een stel remmen. Enkel de remmen vooraan zijn vernieuwd. Deze achteraan worden zeer weinig gebruikt en zijn in bijna nieuwstaat.  

Dit is de eerste onderhoudskost van de fiets. Het vervangen van de buitenbanden tel ik niet mee, toen ik de Marathon racers verving door Marathon plus waren die banden niet echt versleten, maar ik reed zodanig veel lek dat het niet leuk meer was. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten