zaterdag 11 maart 2017

Voor en na.

Tussen Schellebelle en Wetteren is vorig jaar een jaagpad aangelegd. Een jaagpad dat behoorlijk intensief gebruikt wordt door scholieren die in Wetteren Schoollopen. Maar het eind (of het begin, hangt ervan af hoe je het bekijkt) van het jaagpad in Wetteren, waar het jaagpad overgaat in een 2-richtingsfietspad, kwam plots ook in het zicht van de autobestuurders. Eerst parkeerden ze voorbij het jaagpad. Daarna was er een auto met de kofferbak over het jaagpad, een slechtziende? Dan was er een auto waarbij de achterwielen ook op het jaagpad stonden, blind aan 1 oog? Daarna werd het jaagpad helemaal geblokkeerd, een blinde bestuurder? Dat laatste werd me echt te hortig, een foto werd genomen en bij thuiskomst werd een mail gestuurd naar de politiezone waar Wetteren toe behoort.


Ik kreeg 2 mails terug. Eerst dat de mail ontvangen was en behandeld ging worden. Daarna dat de mail werd doorgestuurd naar de politie van Wetteren. Toen werd het heel erg stil. Maar er werd blijkbaar wel actie ondernomen en kon ik onlangs onderstaande plaatje schieten.


Als de bestuurders ietsje meer hun verstand gebruikten hadden ze wellicht nog steeds 5 parkeerplaatsen. Nu hebben ze niets meer. Met de werken voor de nieuwe fietsersbrug (ook in Wetteren) zijn onlangs ook enkele maatregelen genomen om de autobestuurders te dwingen de auto-omleiding te volgen ipv de licht verharde fietsomleiding helemaal stuk te rijden. Dit door middel van betonblokken (die dan weer verplaatst moesten worden omdat de bestuurders zeer inventief werden) op het jaagpad en tractorsluizen op de onverharde landbouwwegen.

9 opmerkingen:

  1. Goede actie Ronny, en met goed gevolg van de autoriteiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klagen en zagen is de enige oplossing om veranderingen te zien voor de fietser.
    over die paar parkeerplaatsen moet je niet piekeren, autos hebben er al genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En nu maar hopen dat ze niet langs die paaltjes gaan parkeren :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaat ook een goed signaal van uit. Fietsen is zo gek nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Via een per mail ingezonden reactie weet ik dat ik niet de enige ben die zijn/haar beklag deed (ben ik wel blij om): http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170217_02736836

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kan de "licht verharde fietsomleiding" ook met een velomobiel bereden worden? Ik heb van een collega uit Wetteren vernomen dat daar werken aan de gang zijn en dat het met m'n velomobiel misschien niet zou lukken om langs daar te passeren. Ik rij niet veel de route langs Wetteren, maar doe deze nu al helemaal niet meer zolang ik niet weet of ik daar ga doorkunnen of niet. Merci voor de info

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja toch wel. Ze was eerst heel erg vlak (laag keien met aarde over aangestampt) maar er zijn al putten ingereden door de auto's die ze nu gebannen hebben (enkel nog toegang voor het lokale verkeer). Maar je kan ook via de Kalkensevaart rijden (de omleiding voor gemotoriseerd verkeer) maar da's wel een hele omweg. De omleiding zijn voor de nieuwe fietsersbrug over de Schelde, duurtijd tot ergens in 2018.

      Verwijderen
    2. Bedankt. Dan rij ik misschien woensdag toch eens mijn langere route langs de Schelde/Wetteren naar huis in plaats van de iets kortere route langs Oosterzele

      Verwijderen
    3. Op de "Aard" richting Wetteren tot voorbij de betonblokken op het jaagpad rijden. De "afslag" ervoor duik je de modder in. De betonblokken zijn er om het gemotoriseerd verkeer te blokkeren, een velombiel heeft er geen last van.

      Verwijderen