maandag 8 juni 2015

Merksemse fietseling 2015.

Omdat ik niet naar het velomobiel treffen van de Limburgse Liggers kon (wegens het nog niet hebben van een velomobiel) nam ik de uitnodiging aan om het weekend 7 juni naar Antwerpen te trekken om met enkele liggers de fietseling te liggen.
Met de Toxy vertrok ik op zaterdagmiddag om de nacht in Merksem door te brengen in de B&B. Gert Jan, een ligger uit Antwerpen die de oproep op het forum van de ligfietsers lanceerde, pikte me op aan de voetgangerstunnel en leidde me naar de B&B.

onder de schelde via de voetgangerstunnel

Gert Jan leidt me naar de B&B

Uiteindelijk daagden er 4 liggers uit Antwerpen op en samen met ondergetekende uit Gent stonden we om 9u30 klaar om de fietseling te liggen (welke heel goed aangegeven was).

Klaar voor de start.




De sfeer zat er vanaf het begin heel goed in, maar toen de Alleweder zich bij ons vervoegde steeg de sfeer naar een ongekende hoogte, en die is de hele tijd daar gebleven.




Met de hand de velomobiel naar boven duwen.



Het Albertkanaal, een andere ligger zoeft ons voorbij.

Als ik als eerste het Albertkanaal kom opgereden (via een smal grindpad) komt net een andere ligfietser aangestormd. Na een zwaai met de hand was die alweer bijna uit het zicht verdwenen.

De aankomst.

Na de aankomst reden 2 van ons direct weer weg, andere afspraken maakten het hun onmogelijk langer te blijven. Maar toen de anderen zich afmelden (voor ons geschenk: een poncho) kregen we ook de vraag of we op de foto wilden. Iedereen kreeg de kans (alleen of in "groep") op de foto te gaan die je dan direct meekreeg. En de 3 overblijvers gingen samen op de foto.


Nadien bleven Gert Jan en ik nog iets eten en drinken om daarna via een broodjeszaak terug naar de voetgangerstunnel gebracht te worden. Ik kwam thuis met 194 km op de teller, waarvan 61 km op zaterdag. Het was het zwaarste weekend voor mij dit jaar. Iets wat ik vorige jaren in maart of begin april reeds deed. Dit jaar doe ik veel meer korte afstanden "rond de blok", daardoor zijn de kilometers die ik maandelijks afleg wel evenveel als voorbije jaren, maar ik merk nu toch wel dat ik wat te kort kom bij lange afstanden (+100 km).

Ik hoop nu dat het eens van komt dat er in Antwerpen meer ritten worden gereden. En als het hun lukt dan zien ze me daar zeker nog terug. In de toekomst moet het met de Orca te doen zijn om in alle vroegte naar Antwerpen te rijden, een ritje mee te pikken om daarna terug naar huis te rijden.

1 opmerking: