vrijdag 24 oktober 2014

45678


Ik moest en zou eens een opeenvolgend rijtje van getallen hebben op een van de kilometertellers. Begin deze week zag ik dat deze week met de Sprint 26 de 4567 km (voor dit jaar) ging overschrijden. Op woensdagavond was het bijna zover. Aangezien een dagje werken me 20 km oplevert was een dag langer wachten geen optie, dan was ik zo een 10 km te ver gereden. Dan maar na het werk (na 23 uur) het jaagpad aan het eind van de straat genomen en tot aan de Heusdenbrug gereden en daar langs de andere kant terug gekeerd. Zo een 200 meter voor thuiskomst sprong de teller na de komma op 8 en had ik mijn rijtje.

8 opmerkingen:

  1. Leuk, ik ben dus niet de enige die 'iets' met getallen heeft :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op het werk ben ik de laatste maanden ook veel met getallen bezig. Ik moet de chassis nummers noteren van de stukken die ik maak (vrachtwagen bouw) en daar komen ook steeds weer mooie rijtjes in voor. Maakt het bandwerk iets aangenamer.

      Verwijderen
  2. Een palindroon is ook leuk de laatste was 10301 km

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Dat gaat een moeilijke worden, elk jaar worden de tellers gereset (en van nieuwe batterij voorzien). Zo kom ik nooit aan 10 000 km op de teller.

      Verwijderen
    2. Dat komt wel als je de Orca eenmaal hebt, dan ga je makkelijk over de 1000 km per maand!

      Groeten, Adri.

      Verwijderen
  4. Dan heb je wel lekker vaak bijzondere getallen: rijtjes, kwadraten, priemgetallen, palindromen,enz Er is zelfs een Woordenboek van eigenaardige en merkwaardige getallen te koop Bol.com, dan kun je helemaal je lol op :-P

    BeantwoordenVerwijderen