zaterdag 13 juli 2013

3 weken droog.

Het zat er aan te komen. We hebben er lang op moeten wachten, maar eindelijk heb ik 3 weken droog kunnen forenzen. Als ik de laatste 7 weken samen bekijk heb ik in die periode maar 2 keer regen gehad. De eerste helft van het jaar haal ik wel een ferme 20% regen tijdens het woon-werk verkeer. 
Dat is wel wat hoger dan waar Frank Deboosere altijd over spreekt. 
Maar ik vrees ook dat zijn berekening helemaal anders is dan de mijne. Als ik een bui over me heen krijg, ook al duurt die maar 5 minuten van de 35 minuten durende rit, wordt dat wel als een natte rit aanzien (dit omdat de meeste mensen dan niet de 30 minuten droog zien, maar enkel de 5 minuten regen). Anderzijds als het enkel wat druppelt dan beschouw ik het ook als een droge rit, we moeten nu ook niet al te zielig gaan doen. Er wordt al genoeg gezeurd: koud weer, warm weer, nat of droog, sommigen zijn nooit tevreden. 

dit was lekker fietsweer, niet te warm, lekker zonnig...

Nu is de zomervakantie begonnen. Andere prioriteiten worden gesteld. We blijven fietsen, maar er zullen meer andere wegen aangedaan worden. En we gaan ook eens wat meer werk maken van langere ritten en toeren in de Vlaamse Ardennen.

2 opmerkingen:

  1. Normaal gesproken lees ik je berichten met veel plezier en ook dit bericht was weer goed leesbaar, totdat het 'kankeren' begon.

    Het is nu bijna 10 jaar geleden dat er bij mij Kanker/CML (Chronische Leukemie) is vastgesteld en nog altijd vind ik het vervelend als mensen dit woord als werkwoord gebruiken.

    Ik vraag me ook altijd af waarom? Is dit een vorm van taalverarming of 'bekt' zo'n woord gewoon lekker?

    In het begin zei ik er niets van, maar op een bepaald moment heb ik besloten mensen erop te gaan wijzen; dus bij deze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de opmerking. Ik weet waar het woord vandaan komt (bij mij toch). Tot zo een jaar of 8 geleden was ik geregeld in Nederland (minstens eens per 2 maand, soms meerdere keren per maand, jaren aan een stuk) en ik weet dat ik bepaalde gewoontes onbewust heb overgenomen. Ook dat woord. Een ander iets is bvb dat ik me plots veel directer begon uit te drukken, iets dat hier niet gedaan wordt. Ook dat heb ik moeten terugschroeven, want ze vroegen wel eens wat er met mij aan de hand was.

    Ik heb het bericht bij deze aangepast, en zal er in het vervolg op letten.

    BeantwoordenVerwijderen