zondag 22 april 2012

Pijntjes.

Bij het ligfietsen gebruik je andere spierbundels dan bij de "klassieke" fiets (wij spreken van buk- en zitfietsen). Dus al heb je duizenden fietskilometers in de benen, je mag met een ligfiets zowaar vanaf nul herbeginnen. Dus in Juli en September, maar ook Oktober (waarbij net geen 1000 ligkilometers haal) heb ik ook heel wat geleden. De eerste weken kon ik telkens maar maximum 7 km fietsen en ik moest stoppen. De bilspieren lieten zich telkens voelen en dwongen me om te stoppen en ff te rusten. Maar telkens kon ik na amper 5 minuten zonder problemen verder. Verder lieten mijn benen zich ook voelen.

Eind September tijdens de Autoloze zondag wordt er een Gentse liggers toertocht georganiseerd. Het is de eerste die ik mee lig. En daar leer ik heel wat uit. Nu zie ik ook hoe ik bvb gemakkelijk kan stoppen met een ligfiets zonder bijna over mijn stuur te worden gesmeten. Goed kunnen ligfietsen dat is een leerproces, net zoals ik als kind heb leren fietsen op een "gewone" fiets. Alleen ben ik nu zoveel ouder, val ik minder en leer ik het ook sneller.

enkele vroege vogels voor de tocht op de autoloze zondag. 

Na de Gentseliggers fietstocht mengen we ons ook tussen de andere fietsers van Trapkracht.


Trapkracht is een maandelijkse optocht voor fietsvriendelijk verkeer in de stad.
Het gaat door elke eerste woensdag van de maand, afspraak om 18,33 aan het Zuid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten