zondag 22 april 2012

Ecocheques zijn binnen.

We schrijven begin November 2010.
De ecocheques zijn binnen en ik heb een idee over de vouwfietsen.
Het wordt een Dahon of een Brompton. Mijn voorkeur ging in de eerste plaats naar een Dahon, maar dat was enkel voor de prijs. Ik heb ook een fietswinkel in Gent gevonden die vouwfietsjes verkoopt en ook die "verrekte" eco"dinges" aanvaard. Het is Fiets!.

Ik ga de winkel opzoeken en zie daar enkele Bromptons in vol ornaat staan pronken en ook een paar Dahons. Na mijn eerste blik op een Dahon dacht ik: een Dahon, NOOIT van zijn leven. Dat komt niet in huis, ook al zijn ze veel goedkoper dan de Brompton. Na een gesprek met een verkoper laat ik het Dahon idee volledig links liggen en ga naar huis om nog eens te overdenken over een Brompton. Want je koopt dat niet zomaar, ze zijn niet de goedkoopste.

Maar ongeveer een week later staat de Brompton (Regis) wel te pronken in mijn keuken (later is die wel verhuist naar de kleine berging in mijn appartement).

Ondertussen was ik van de spierpijnen verlost en had ik reeds 1500 km op de teller bijeen gedraaid.


ps: de reden waarom ik geen Dahon wou maar een Brompton, is gewoon omdat de laatste veel compacter en beter samenvouwt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten