zondag 22 april 2012

Juni - begin Juli 2011

Ik blijf als gek er tegenaan fietsen, dat samen met de gps en de website afstandmeten.nl waar ik mijn routes uitteken zie ik eens wat anders in mijn nabije omgeving.

Maar daarnaast ben ik ook uren intensief op het net aan het zoeken naar een oplossing voor lange afstanden te fietsen. Er zijn een paar zaken die belangrijk zijn, zoals de fiets moet in de (kleine) lift passen zodat ik die mee naar boven kan nemen. Want beneden heb ik geen berging en een nieuwe fiets ergens zomaar achterlaten om nooit te weten of die er straks nog staat, dat zie ik niet zitten.

Maar het enige dat ik vind zijn een Dahon met 20 inch wielen en mountainbikes die beperkt vouwbaar zijn. Ik wordt er zowat hopeloos van en besluit bijna om toch een gewone fiets te kopen en die in de onveilige kelder te plaatsen.

Maar voor alles bestaat wel ergens een oplossing alleen moet je het vinden. Ik denk plots aan een filmpje dat ik eens op youtube heb gezien over een vouwbare ligfiets. Dat was een afstudeer project van een Nederlands student ingenieur. Daardoor ga ik opzoek naar vouwbare ligfietsen en ik vind een vouwfiets van M5, namelijk de CMPCT.

Met deze informatie ga ik naar De Ligfiets.
Zowat direct zegt men daar dat deze fiets niets voor mij is. Zeker niet om lange afstanden mee af te leggen. Het is een degelijke fiets, maar eerder een stadsligfiets, dan een lange afstandsfiets.
Maar tegelijk wordt ik voorgesteld aan een Grasshopper FX. Welke een lange afstandsfiets is die kan opgebouwd worden. Niet echt heel compact, maar wel klein genoeg om in de lift te gaan.

Nu ken ik wel ligfietsen en die winkel in Gent al langer, want 11 jaar geleden heb ik daar eens proef gereden. Toen was ik ook al bijna verkocht aan de ligfietsen, maar een val en 1 maand gips liet de hele zomer in duigen vallen. En nog erger, de pc deed zijn intrede en wegens niets te doen, leerde ik daarmee knoeien, wat toen de (spijtige) aanleiding was om te stoppen met fietsen.

Toen ik daar eerst een ander (moeilijker) model kon proberen, mocht ik daarna (op de nagelnieuwe) Grasshopper rijden, en ik moet toegeven ik was direct verkocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten