maandag 30 april 2012

Het kan verkeren.

Gisteren 2 fietstochten gemaakt.
In de voormiddag 50 km in vrij koude omstandigheden en lichte wind. Echt vlot fietsen voelde het niet aan, maar uiteindelijk viel dat behoorlijk mee. Ik had die week al 90 km op de teller aan 21.3 km/u en toen ik terug thuis was bleek het gemiddelde gestegen tot 21.7 km/u.
Na de middag (met de regen) klaarde de hemel op en kwam de zon en werd het echt warm. De ligfiets opnieuw opengevouwen en een tocht van 65 km gemaakt. En toen vlotte het allemaal wel heel goed. Zowat de helft van de rit met tegenwind (die was ook komen opzetten) en toch bleef mijn snelheid met wind op kop behoorlijk: 21-23km/u. Met tegenwind is dat ooit anders geweest. Maar wat ook opviel is dat mijn benen nauwelijks verzuurden, mijn rechterbeen zelfs helemaal niet. Als ik al moest vertragen was het omdat ik moe werd en niet omdat mijn benen in brand stonden. Zo kon wel veel langer doorgaan en met wind in de rug haalde ik veel gemakkelijker 30-32km/u. Mijn gemiddelde bleef gelijk op 21.7 km/u en dit over 215 km de voorbije week. Het is ooit anders geweest. Nu heb ik wel stijve benen, eerst was ik van plan om vandaag opnieuw te fietsen (50 km) maar uiteindelijk ervan afgezien. De maand april strand ik op 657 km met de ligfietsen en een totaal 797 km.

Deze morgen bleek het voorwiel lek te staan. Direct besloten om de Marathon Racer (Schwalbe) te vervangen door een Marathon plus. Maar dat bleek vandaag gemakkelijker gezegd dan gedaan. 5 winkels afgelopen, waarvan 3 gesloten en de andere hadden de juiste maat niet, bij de "gewone" fietsen wordt een 20 inch wiel enkel gebruikt bij kinderfietsjes en fietskarren. Dus de Marathon Racer heb ik tijdelijk terug geplaatst met een nieuwe binnenband. Die band ziet er behoorlijk toegetakeld uit. Ik haalde er zowat 15 stukjes steen uit, de een al groter dan de ander. Verder zitten er heel veel korreltjes (zand?) in het loopvlak. 4000 km lekvrij heb ik met deze band. Toch beter dan met het achterwiel waar ik na 1100 km al lek begon te rijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten