zondag 22 april 2012

Januari 2012

Een terugblik op het voorbije jaar leert me dat er een heuse omwenteling is gebeurd.
Ik heb mijn oude hobby terug opgenomen met een gevoel dat ik die nooit meer loslaat.
Mijn voornemen om minstens 50% van het woon-werk verkeer met de fiets te doen is 99% geworden.
Oftewel ik heb 2 dagen niet gefietst naar het werk. Verder heb ik net de 10.000 km/jaar niet gehaald, maar ik zit ruim boven de 9000 km, waarvan 3500 ligfiets kilometers.

Verder fiets ik veel met de trike, ontzettend veel. Veelal kortere afstanden tussen de 30 en 50 km. Maar een enkele keer haal ik toch de kaap van 100 km. Maar wat ik ook moet vaststellen is dat mijn snelheid tergend traag ligt. Ik haal gemiddelden van amper 18-19 km/u en ik lijk niet vooruit te branden. 
Op de trike heb ik wel gekozen voor Schwalbe marathon plus banden, en die hebben wel een grotere rolweerstand, maar er moet toch meer aan de hand zijn. Maar opzich maak ik me dan niet zoveel zorgen. 

In januari mag de Brompton ook binnen voor een jaarlijks onderhoud, en die is ook toe aan een nieuwe ketting en volledige tandwielset (ook vooraan). Maar sinds September wordt de fiets enkel nog gebruikt voor woon-werk verkeer en andere zeer korte (enkel kilometers) afstanden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten