zaterdag 3 januari 2015

De kop is eraf.

Viel voor sommigen de oliebollen tocht in duigen door sneeuw en ijs, nog geen week later is er helemaal geen sprake meer van kou, sneeuw of ijs. Het zag er gistermiddag zo mooi uit dat ik niet kon wachten tot het donker werd om een tochtje te maken. In plaats van te vertrekken tussen 17u30 en 19u30 lag ik om 15u45 op de Grasshopper om een tochtje te maken. De gebruikelijke 30 kilometers werden verlengd tot 53 km. En ik had alles in enkele uren: een stralende zon, de zonsondergang en de ingevallen duisternis. Het was een klassiek ritje langs de Schelde, rustig, voor sommigen eentonig, maar perfect voor mijn innerlijke rust.


Richting Wetteren

Uitbergen


Voor alles moet een eerste keer zijn, en toen ik na 25 km een pauze nam, om iets te drinken mijn beenspieren te rekken, passeerde een wielertoerist die vertraagde en vroeg of ik pech had. Dit was nieuw voor mij. Normaal passeren ze in een rotvaart zonder om te kijken of hooguit te lachen met de mededeling: "die heeft pech". Na een vraag aan wielertoeristen daarover blijkt dat laatste normaal gedrag te zijn onder wielertoeristen. Maar er zijn dus nog uitzonderingen.



2 opmerkingen:

  1. Ik heb ook van die 'innerlijke rust routes'.

    Altijd leuk om ergens op deze aardbol een geestverwant te hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ronny,

    Ook voor jouw een goed gezond en veilig 2015 toegewenst!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen