woensdag 20 juni 2012

Melding via meldpuntfietspaden, pluim voor Lochristi

Voor het woon-werk verkeer lig ik dagelijks langs de Smalle Heerweg in Lochristi-Gent. Op grondgebied Lochristi is er een (2-richtings) verhoogd fietspad dat aan een grindoprit bezaaid lag met grind. Ik had eerst een melding gedaan naar Gent maar ik kreeg een melding terug dat het fietspad ligt op grondgebied Lochrtisti en niet op Gent. Gent "fietsstad" heeft maar fietssuggestie stroken, terwijl daar ook plaats is om het fietspad te verlengen. Daarbij kreeg ik wel alle info om Lochristi te contacteren.
Deze info heb ik niet gebruikt, maar opnieuw via een meldpuntfietspaden een melding gemaakt. Amper een uur na de melding krijg ik reeds bericht dat de technische dienst de opdracht gaat krijgen het fietspad op te nemen in de planning van de veegwagen. 
Dit alles was op donderdag namiddag. Je kan niet alles verwachten, dus op vrijdag (en het weekend) was er niets verandert. Maar maandagmiddag rond 13 uur kom ik eraan en zie ik veegstrepen op het fietspad. Niet alleen het grind op de betreffende plaats is weg, maar het gehele eind waar ik over moet heeft een beurt gehad. En niet alleen het fietspad, maar ook de afvoergoot tussen het fietspad en de weg  ligt er beter bij, zodat bij het kruisen van de goot geen rare schuivers meemaakt veroorzaakt door steentjes.

grind op de weg gereden.
dat ziet er opnieuw netjes uit.

Dit is een hele andere reactie dan in Gent toen ik melding maakte van vuil op het fietspad aan de werken aan het sportcomplex de Rozebroeken. Al sinds het begin van de winter ligt het daar vuil en bij regen is het puur slijk. Maar daar vind niemand dat het eens periodiek kan gereinigd worden. Een uitleg was dat de firma geen veegwagen heeft??? Dat is een uitleg die kan tellen van de stadsdienst, zeker als die stad zich wil profileren als fietsstad. Nouja, van die plaats heb ik geen last meer, omdat ik sinds ik liggend forens een andere (veel langere maar ook veel veiliger) route heb, en als ik eens met de Brompton ga werken heb ik ook een iets langere alternatieve (en properder) route.

voor Gent "fietsstad" is dit geen probleem



Geen opmerkingen:

Een reactie posten