vrijdag 8 februari 2019

Door de sneeuw.

Tot nu toe ben ik dit jaar elke werkdag met de trike naar het werk gereden. In het begin van de vorst en sneeuwdagen stond ik er niet echt bij stil, maar vorige jaren had ik bij vorst steeds last met vastgevroren remkabels. Na jaren van tot 2 maal per jaar de kabels en gaines vervangen, de wielen van kant wisselen zodat de uitgang daar naar beneden liep zodat er geen water meer kon insijpelen bleek dat bij de laatste vervanging dat er roest was aan de remkabels bij de handgrepen. Toen ben ik (nog maar eens) om nieuwe remkabels en gaines geweest, maar dan iets langer en ben ik de handgrepen gaan omdraaien zodat de kabels naar boven vertrekken ipv naar beneden. 

Het resultaat is dat ik de voorbije weken zonder problemen met de Sprint 26 naar het werk heb kunnen fietsen. Dat is ook de eerste keer dat me dit lukt, maar dat betekent ook dat het probleem gevonden is. Het water liep gewoon via de handgrepen in de remleiding, iets waar ik niet had bij stilgestaan.

Voor.

Na.
De foto's zijn al even terug genomen. De fiets ziet er nu niet uit. De sneeuw, modder en zout heeft hem een heel andere kleur gegeven. Maar eens dezer krijgt deze wel een poetsbeurt.

4 opmerkingen:

  1. Waarom de trike en niet de Orca bij zo'n winterweer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is maar 7 km naar het werk en dat gaat sneller met de trike dan met de Orca. Vooral het uithalen uit de box en het stallen op het werk gaat sneller. Vooral nu op het werk de fietsstalling is afgesloten met een hek. Met de Orca zou ik niet of nauwelijks met de badge de poort kunnen openen.

      Verwijderen
  2. Zo heb ik de slotkabel van de roets vorstvrij gekregen door en combinatie van schuim-en siliconenslang bij de slede; -)
    Wel had mijn v-brake achter er nu last van maar je remt toch meer op het voorwiel en mogelijk is de vorst al weer uit de lucht!

    BeantwoordenVerwijderen