zaterdag 17 mei 2014

Rare fiets.

Gisteren reed ik een trainingstochtje van zo een 70 km. Als voorbereiding op de Zwalmroute die we morgen met WOL (West en Oost-Vlaamse Liggers) fietsen. Tegelijk was het ook de verkenning van de heen- en terugrit Gent-Zwalm en Zwalm-Gent (heen en terug zijn verschillend) en een bezoek aan mijn ouders. Ik rij zowat altijd met de camera op de helm, je weet nooit wat me overkomt, maar daardoor kan je soms mooie zaken filmen. Zoals de fiets op de foto, die ik nadien nog eens wou bekijken op de opnames, want ik had nog nooit een handbike op 2 wielen gezien. Nu blijkt dat ik bij het passeren (ik ging vrij snel bergaf en die persoon is aan een behoorlijke klim bezig) niet heel goed gekeken heb, want ik heb niet gezien dat er ook pedalen zijn die gebruikt worden. Dit is nu voor mij een rare fiets.

meer info over deze fiets mag gerust gepost worden.


3 opmerkingen:

  1. Inderdaad een vreemde verschijning! Ik weet geen verklaring te geven, het is waarschijnlijk een eigenbouw. In jouw geval had ik gelijk gekeerd en de persoon aangesproken, meestal reageren mensen positief op oprechte belangstelling.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Adri, door de afdaling in een bocht was ik iets teveel bezig met het verkeer en mijn eigen snelheid dat ik de fiets niet goed (genoeg) gezien heb. Ik had een handbike op 2 wielen gezien, en niet de pedalen. Ook al heb ik nog nooit een handbike op 2 wielen gezien zo raar vond ik dat nu ook niet. Pas thuis (de dag erna) op de beelden zag ik de pedalen, en dan was het te laat :-(

      Verwijderen
    2. Mooie handbike op 2 wielen: http://www.doubleperformance.nl/pages/producten/handbikes/vastframe/atp1%20varna2w.html?headerbar=1?subexpandable=3

      De fiets die jij gezien hebt, is vast een zelfbouw. Wel leuk gedaan trouwens.

      Verwijderen