maandag 14 januari 2013

Nocturne 2013

Vorig weekend op 5 januari was er de (voor mij de eerste keer) jaarlijkse Nocturne van de Gentse Liggers in Overslag. Het is een nieuwsjaarsdrink met een bijhorende tocht in het avondlicht (nouja licht???).

Het was voor mij deze winter de tweede tocht in groep in het donker. En in het donker rijden heeft wel iets dat me aantrekt. Zeker als je een verlichting bij hebt om U tegen te zeggen, waarbij je niet alleen gezien wordt maar waarmee je ook perfect op duistere fietspaden kan jagen. Zonder dat je schrik moet hebben de paaltjes en andere versperringen niet te kunnen zien vooraleer je er langs gaat (of tegenaan knalt).

Nu waren alle fietsers deftig verlicht maar van de "anciens" van de groep vernam ik dat het vroeger wel eens anders was en dat er toen ook veel met "kaarsjes" gereden werd. Veel was er toen ook niet voorhanden. Maar de tijden zijn veranderd, er is betere verlichting voorhanden en daar wordt gebruik van gemaakt.


Sommige verlichting (ook met dynamo) is zo krachtig dat als je 2 fietsers naast elkaar laat rijden je het idee krijgt dat er een auto aankomt.


Deze keer had ik wel de camera's bij zodat nadien een impressie kon gemonteerd worden. Veel is er natuurlijk niet te zien, behalve misschien dat het wel een wedstrijd lijkt wie de grootste koplamp heeft (en ondergetekende deed ook mee).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten