woensdag 2 januari 2013

De kop is eraf.

Vandaag mijn eerst ligfietstocht van 2013 gemaakt.
Het is de trainingsrit geworden die ik vorige week uitgetekend heb om een mooie tocht te kunnen maken met ook een beklimming in. In die rit zitten volgens de computer 2 beklimmingen. Maar op de Braambrugstraat na (die met een hellingsgraad van 12% vrolijk naar je lacht) heb ik niet veel beklimming gevoeld. 
Maar het is een mooie tocht, eerst van Gent naar Oudenaarde liggen via het jaagpad, waar je lekker kan doorjagen (of rustig kuieren zoals ik) en dan na de beklimming (deze is halverwege de route, kort nadat het jaagpad is verlaten) via hoofdzakelijk rustige wegen terug naar Gent te komen, met op het laatst nog een kleine 10 km jaagpad.
81 km op de teller met 19,5 km/u gemiddeld. Snel is het niet, maar dat ik de Braambrugstraat zonder noemenswaardige problemen naar boven ging is voor mij veel belangrijker.

Braambrugstraat  - Oudenaarde
Wat ook heel belangrijk is, is dat mijn benen heel goed aanvoelden. Ze hebben een week rust gehad en dat heeft hen blijkbaar deugd gedaan. Geen verzuring gehad en ook geen andere pijn in de benen, wat ik tot voor kort wel had. Ik dacht dat de boosdoener, zoals nu toch een beetje bewezen, overdaad was en niet genoeg rust. Daar moet dit jaar wel verandering in komen. De 11 000 ligfiets kilometers (12 300 km met de Brompton erbij) is geen te kloppen getal. Meer gericht gaan fietsen, de focus op lange afstanden en minder dagen gaan fietsen.  

De volgende geplande rit is de Nocturne komende zaterdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten