maandag 21 januari 2013

Gent Fietsstad. AJA??? (3)

Ik was niet van plan een "hele reeks" op te zetten over hoe "goed" Gent zijn fietsers "verwend" met sneeuwpret. Maar na wat ik vandaag zag kon ik het niet laten om wat foto's te nemen.
Tijdens de sneeuwval van vorige winter reed ik elke dag via het fietspad "Kriekerijstraat" aan de Rozebroeken naar het werk en toen was ik aangenaam verrast dat de sneeuwploegen na de sneeuwval vrij snel bezig waren met schop en borstel om het fietspad berijdbaar te maken en het strooien van zand (wat het fietspad verrassend goed berijdbaar maakte).
Dit jaar is het ff anders, we spreken en schrijven 1 week na datum van de eerste sneeuwval. En dan is het resultaat zeer bedroevend. De kant van de sportinfrastructuur is de sneeuw niet geruimd. Ze smelt er wel weg, wat een brij van maakt, hoe het zout dat komt weet ik niet, want ik dacht dat op dit fietspad geen zout mocht/mag gebruikt worden. Wat verder ligt de sneeuw gewoon aangestampt met wat zand erover en enkel de tweede helft is geruimd en een laagje zand gestrooid.
Hoe komt het nu dat zo een fietspad dat vrij veel gebruikt wordt dit jaar maar voor de helft geruimd wordt terwijl het vorig jaar wel deftig aangepakt werd? Dat is me geheel onduidelijk.

De foto's beginnen aan het zwembad en eindigen aan het eind van het fietspad aan de Wijnakker in Sint-Amandsberg.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten