donderdag 12 november 2015

Winterstop.

We gaan het de eerst komende weken wat rustiger aan doen. De eerste anderhalve week van oktober zat ik thuis met een (tussenribspier) blessure, waardoor ik het toen echt rustig aan moest doen (door de pijn kon ik niets meer). Normaal resulteert dat in duidelijk minder kilometers voor betreffende maand. Maar niet deze keer.
Daarna ben ik er als een gek ingevlogen, met als resultaat dat ik in oktober wellicht een weekrecord haalde tijdens een werkweek. 2 Weken na het blessure leed maalde ik op 7 dagen 380 km, van die 7 dagen werkte ik er ook nog eens 5 in de fabriek (montage). Daarna werd het iets rustiger. Ik maakte geen lange ommetjes meer na het werk, maar in het weekend werd deftig door gereden. Er kwam de velomobieltocht welke ik ook nog eens hielp verkennen. Plots was er nood aan een tocht (met de Orca) van 80 km om iets (10 kg) op te halen in de Vlaamse Ardennen waarbij enkele stevige kuitenbijters me het lastig maakten (zelfs met de ondersteuning). Uiteindelijk haalde ik in oktober 990 km, opzich niet uitzonderlijk, behalve dan dat er deze keer een blessure periode inzit.

Maar op 11 november kwam de apoteose.
De officiële maidentrip van LIALIgfietsers Antwerpen. Het werd meteen mijn langste dagtocht voor dit jaar, namelijk 189 km. Ik had het eerder dit jaar rustig gehouden wat afstanden betreft. Ik splitste gemakkelijk de afstanden op met een overnachting tussen, dit vanwege de blessures van vorig jaar. Maar met de Orca waren reeds afstanden afgelegd van 140 en 150 km en dit zonder enig probleem. Daardoor werd het plan opgevat op de LIA tocht toch in 1 dag af te leggen: Gent - Lier: 70 km, de tocht van LIA: 40 km, Lier - Gent 70 km. Uiteindelijk was alles iets minder afgerond en waren bij thuiskomst 189 km bijgeschreven. En het kan ook snel gaan, voor de heenrit hadden we gerekend op een gemiddeld bewogen snelheid van 25 km/u. Bij aankomst bleek dat we een gemiddelde hadden van 28,15 km/u. Achteraf gezien niet verwonderlijk dat ik, tijdens de heenrit, wat last had van mijn benen en dat ik bij aankomst in het cafe eerst wat duizelig was en even moest bekomen.

De onderstaande foto's zijn screenshots van de video-opnames.

Het grootste gedeelte van de groep voor vertrek.

Ik rij, denk ik, bijna vooraan.

Halthouden voor een lekke band.
 
Tijd voor een groepsfoto naar het einde van de rit.

Anderen (Strada 3 was er heel snel bij) zullen wel enkele blog berichten vullen met hun relaas van de LIA-maidentrip. Tekstueel hou ik het hierbij, later komt nog een visuele impressie.

Ik had al enkele dagen geleden het besluit genomen om na de LIA-tocht eventjes in winterstop te gaan. Enkele weken geen tochten meer, niet gek meer doen. Niet zomaar, ik heb het gevoel dat mijn lichaam er om vraagt. Er gaat natuurlijk nog gefietst worden, het woon-werk blijft, zij het zonder de "zwerftochten" na het werk. Een bezoekje in de buurt of iets minder in de buurt kan wel, maar dan rustiger. Om de cijfers hoeft het ook niet meer, want ik blijk gisteren de kaap van de 10 000 fietskilometers (dus inclusief de Brompton) voor dit jaar overschreden te hebben.
Eens een dagje film kijken is nu wel "toegestaan". Verder heb ik nu ook 2 opnames te verwerken, namelijk de Velomobieltocht en de LIA-maidentrip. Kan ik daar in alle rust aan werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten